Administratie hulpaanbod

De grip op je administratie verliezen, en dus financiën, is zo gebeurd. Voor je het weet is het te laat en kom je in nog grotere problemen terecht. Onze begeleiders helpen hulpbehoevenden met de administratie waardoor we erger voorkomen.

Het op orde houden van de administratie is voor sommigen net wat lastiger dan voor anderen. Zij kunnen minder goed met geld omgaan, houden inkomsten en uitgaven niet in de gaten en komen op die manier sneller in de problemen terecht. Het voorkomen van financiële problemen begint bij de administratie. Als die in orde is, is het leven een stuk fijner

Hoe kom je in aanmerking?

Sinds 2015 regelt de gemeente ambulante ondersteuning voor inwoners. Heb je moeite met het op orde houden van je administratie? Of heb je onverhoopt te maken met geldproblemen? Er is altijd een uitweg. Neem contact op met de gemeente, leg uit wat er aan de hand is en zij zullen je vervolgens doorverwijzen naar DoenJa.

Wat doen we?

Administratie gaat over het ordenen van rekeningen, controleren van betalingen en bijvoorbeeld het indienen van declaraties bij de zorgverzekeraar. Ook bieden we hulp bij zaken met betrekking tot telefoonrekeningen, de energieleverancier, televisiekosten of internet leveranciers.

Thuisadministratie en PGB

Wanneer men onze hulp inschakelt is de hulpbehoevende persoon in staat langer zelfstandig te blijven wonen. Zelfstandig wonen betekent ook financieel zelfredzaam blijven, daar kunnen wij in ondersteunen. We zorgen ervoor dat men niet in hoeft te leveren op de kwaliteit van leven. Dat is een van onze doelen: het normale leven helpen behouden. Indien nodig kunnen we helpen met het aanvragen van een Persoonsgebonden Budget. Dit is niet alleen bij ouderen van toepassing, ook jongere mensen kunnen daar gebruik van maken.