Administratie hulpaanbod

Administratie

In Nederland is alles goed geregeld, mits je je administratie op orde hebt. Voor sommigen is dat lastig, zij verliezen het overzicht. Je stopt met het openen van brieven, boetes stapelen op en voor je het weet zit je er voor je gevoel te diep in. De schulden lopen op. Zonde, het had voorkomen kunnen worden.
Voor deze mensen en zorgbehoevenden die niet in staat zijn zelf de administratie uit te voeren zijn wij er. Door deze mensen te ondersteunen voorkomen we boetes en stress. We helpen hen bij het in orde maken van de administratie, alles te sorteren en zorgen ervoor dat alles op tijd wordt betaald. Daar komt ook een stukje bewustwording bij kijken. Wie zijn of haar administratie begrijpt, kan eenvoudiger andere keuzes maken.
Samenzitten, praten en (administratieve) zaken regelen. Daardoor kom je verder. Wij regelen het voor onze cliënten.

Kosten

Individuele zorg, zoals ambulante ondersteuning wordt genoemd, valt onder de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). De gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoering van deze wet en helpt je met de aanvraag. Een indicatie aanvragen kan via hen, zij zullen vervolgens contact met DoenJa MD opnemen.

Eigen bijdrage

In 2021 betaalt iedereen voor hulp of ondersteuning vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning een vaste eigen bijdrage van maximaal € 19,- per maand. Gemeenten mogen zelf kiezen of zij deze eigen bijdrage verlagen, informeer hiervoor bij de gemeente.

In de volgende situaties hoef je geen eigen bijdrage te betalen:

w
Wanneer je getrouwd bent of een partner hebt en minimaal één van jullie heeft de AOW-leeftijd nog niet bereikt.
w
Wanneer de gemeente heeft bepaald dat een eigen bijdrage niet nodig is.
w
Wanneer je reeds een eigen bijdrage betaalt voor beschermd wonen of voor de Wet langdurige zorg (WLZ).
Hulp nodig bij de administratie? De gemeente beslist of je in aanmerking komt voor ambulante ondersteuning. We kunnen je wel helpen met de aanvraag! Plan direct een afspraak in!